Kezdő vagyok, segítsetek!

futás marathon running
fannia
Posts: 2
Joined: 2012 Aug 21 Tue, 6:38 pm

Kezdő vagyok, segítsetek!

Post by fannia »

Sziasztok!

Kezdő futó vagyok, már többször belekezdtem, csak valahogy a lustaság mindig erősebb lett a végén és úgy éreztem kiköpöm a tüdőmet, így abbahagytam.
Most újra el akarom kezdeni, még pulzusmérő órát is vettem. . . miértisne. . :)
Viszont az a helyzet, hogy nem tudom, mi szerint fussak, mert ha a pulzus szerint akkor kb csak sétálhatok, annyira felmegy a pulzusom ha futni kezdek. Viszont edzésterv szerint is szeretnék, fokozatosan el akarom érni, hogy 30 percet tudjak egyhuzamban futni.
Na most mi a jobb, ha inkább maradok a zsírégető zónában( jó lenne fogyni is egy picit), adott esetben az aerob zónában, vagy inkább tartsam magam az X perc futás - X perc séta edzéstervhez, figyelmen kívül hagyva a pulzust, remélve, hogy egyszer majd beáll?
A pulzusos módszerrel talán nem menne el a kedvem, mert nem fulladnék ki annyira? Annak is meglenne az eredménye? Később tudom, hogy jó lesz, de kezdőként is hasznos a zónákat betartani?
Melyik hatásosabb?
Bármi tapasztalat, vélemény, tanács?
Köszönöm!!!
Madi
Posts: 23
Joined: 2012 Mar 09 Fri, 3:16 pm

Re: Kezdő vagyok, segítsetek!

Post by Madi »

Ha már többször belekezdtél, de abbahagytad elég nagy rá az esély, hogy most is abbahagyod. (bocs :twisted: )

Vannak más sportok is, amelyek segítségével fogyhatsz. (ha a táplálkozásodra is odafigyelsz!) Menj el inkább aerobicozni, úszni vagy biciklizni stb. (a pulzusmérődet ott is használhatod)- esetleg ezeket váltogatva, a lényeg, hogy sportolj rendszeresen!
Ha olyat találsz/választasz amit nem egyedül csinálsz nap, mint nap, akkor lehet, hogy nem hagyod abba olyan könnyen.

Ha futni (is) akarsz, az elején tartsd magad inkább a futás (de inkább lassú kocogás) - majd séta pulzusméréssel edzéshez. Sétálj bele, amikor megközelíted az aerob szinted felső határát és kezdj újra kocogni, ha az alsó határához közelít a pulzusod.
acsosa